dissabte, 27 de desembre del 2008

EL PASTORET I L'OVELLA PERDUDA

Hi havia una vegada...

... un pastoret que tenia quatre ovelles.

El dia de Nadal el nostre amic es va aturar a fer la migdiada en un prat.

Amb tant mala sort que per allà va passar un dimoni dolentot i li va robar una ovella.

Pobre pastoret quan va despertar.. quin disgust!!!

Va buscar la seva ovella per tot arreu i li va preguntar a molta gent.

Pescador, pescador... has vist la meva ovella? El pescador va dir que no.

Porquera, porquera... has vist la meva ovella? La porquera va dir que no.

Senyora Maria... has vist la meva ovella?
La Senyora Maria també va dir que no.

Ui! quina pudor. Caganer, caganer... has vist la meva ovella?
El caganer va dir que no.

Pastoreta, pastoreta... has vist la meva ovella? La pastoreta va dir que no.

I així va passar l’estona el pobre pastoret. Buscant la seva ovella desesperat fins que la dona que cuidava les gallines li va donar la solució: “Ves a la muntanya i busca la cova del dimoni.
Potser té amagada la teva ovella allà dins”.

I dit i fet! Allà estava l’ovella tota espantada tremolant de por.

I just quan el pastoret la portava a casa, va aparèixer el lleig dimoni!
“Socors, socors!!!”- cridava el pastoret. “Beeeee, beeeeeee”- feia l’ovelleta.

Els amics del pastoret, en sentir tot aquell xivarri , van anar a ajudar al noiet.
“Fora, dimoni! Fora!”

I així va ser com el pastoret va recuperar la seva ovella i ho va celebrar amb tots els seus amics.

I conte contat...

... conte acabat!

2 comentaris:

Alumnes de primer ha dit...

Molt ben explicat, el conte! Les mestres sou una meravella! Petonets i bones festes a totes!

Gerard T ha dit...

Jo també crec que el veu explicar molt bé.

BON CAP DE SETMANA